Welkom bij Hotel Noordsee

Geachte gast,

Wat fijn dat u binnenkort naar Ameland komt voor een verblijf in WestCord Hotel Noordsee. Wij danken u heel hartelijk voor uw reservering in ons hotel en willen u hierbij graag nader informeren.

Sinds de uitbraak van het COVID-19 virus en de daarmee gepaard gaande overheidsmaatregelen is onze bewegingsvrijheid veranderd. In het hotel volgen wij voor uw veiligheid en dat van onze medewerkers de richtlijnen van de Nederlandse overheid en het RIVM. Dit heeft geleid tot meerdere maatregelen binnen ons hotel, waardoor uw verblijf er enigszins anders uit zal zien dan u in het verleden van ons gewend bent. Ondanks alle aanpassingen kunt u nog steeds rekenen op onze gastvrijheid en hartelijkheid en zullen wij er alles aan doen om u optimaal van uw verblijf te laten genieten.

Mondkapje verplicht

Onze medewerkers in het hotel dragen een mondkapje. Wij vragen onze gasten hetzelfde te doen.

Ontbijt

Wij bieden een uitgebreid en luxe ontbijtbuffet in ons restaurant. Ook kunt u hiervan genieten op 1 van onze terrassen.

Wij volgen de maatregelen van de overheid en het RIVM.

Diner

Mr Sandman is het restaurant van WestCord Hotel Noordsee. Op de kaart vind je gerechten met een verrassende twist, er wordt gekookt volgens ‘de nieuwe Nederlandse keuken’. De keuken staat onder leiding van chef-kok Taco Boersma, in 2018 verkozen tot beste (chef-)kok van Ameland!

Op de menukaart spelen groenten en seizoensgebonden producten de hoofdrol, deze worden gecombineerd met bijpassend vis- of vlees waardoor u kunt genieten van bijzondere combinaties. Ook zijn er veel vegetarische of vegan opties. Een keer iets anders? Kies dan voor ons shared dining concept, waarbij onze chef je verrast met een 3-, 4- of 5-gangen menu. Naast deze gerechten kun je ook bij ons terecht voor een lunch, een borrel of café gerechten. Het restaurant en terras is geopend tot 22:00.

Wij volgen de maatregelen van de overheid en het RIVM.

Zwembad & sauna

Zowel het zwembad als de sauna zijn op dit moment enkel geopend op reservering. U kunt bij onze receptie terecht om een reservering per kamer te maken.

Huishoudservice & incheck

Wij hanteren een intensief schoonmaak protocol van de kamers en openbare ruimtes. Om dit volgens de richtlijnen te kunnen uitvoeren, zal de in- en uitchecktijden wijzigen. U kunt nu inchecken vanaf 15:00 uur.

Komt u met de ochtendboot dan kunt u ons dit laten weten, wij zullen ons best doen uw kamer eerder voor u in orde te maken. Het uitchecken zal tot 11:00 uur mogelijk zijn. U dient voor deze tijd uw kamer te verlaten. Uiteraard kunt u na het uitchecken nog gebruik maken van de faciliteiten die het hotel biedt.

Wagenborg Passagiersdiensten

Wat verandert er?
Met ingang van woensdag 1 juli 2020 is de capaciteitsbeperking in het OV vervallen. Concreet betekent dit dat iedereen die zonder auto naar Ameland wil, weer op de bonnefooi kan reizen. Er hoeft niet meer gereserveerd te worden voor passagiers, fietsen en motoren. Het vrije reizen dat sinds jaar en dag het streven van de rederij is, wordt weer in ere hersteld. Degene die met een auto naar Ameland wil, dient wel te reserveren.

Een veerdienstticket bestelt men van tevoren online. Het ticket is geldig op alle dagen binnen de periode van het jaar die de reiziger zelf kiest. De toegangspoortjes op de eilanden worden verwijderd.

Andere maatregelen blijven van kracht
Voor reizigers vanaf 13 jaar geldt nog steeds dat zij een mondkapje moeten dragen in en om de terminals en aan boord van onze schepen. De afscheidingsfolies in de salons blijven zitten en WPD blijft reizigers met auto verzoeken om tijdens de overtocht in de auto te blijven zitten.

Meer informatie kunt u vinden op de website van Wagenborg Passagiersdiensten via www.wpd.nl

vlieland-strand

Heeft u nog vragen?

Wij kijken ernaar uit om u binnenkort te verwelkomen op ons mooie eiland Ameland!

Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, kunt u ons telefonisch bereiken op 0519-546600 of per e-mail noordsee@westcordhotels.nl.

Met gastvrije groet,
Team WestCord Hotel Noordsee