Samen staan we sterk voor u

Vragen over uw verblijf? Bekijk hieronder de meest actuele informatie.

Samen staan we sterk voor u

Wij kijken terug op een periode waarin alles is veranderd. Scenario’s, die wij nimmer voor mogelijk hebben gehouden werden werkelijkheid. Velen van u hebben onze hotels niet kunnen bezoeken, omdat reizen nationaal maar zeker internationaal aan banden werd gelegd. Wij hebben u in die tijden in ieder geval enorm gemist.

Toen de impact van de COVID-19 pandemie duidelijk werd hebben wij er alles aan gedaan om een veilig verblijf in onze hotels te garanderen. We hebben een speciaal ‘WE Care’ programma opgesteld, welke u aan de hand nam zodra u onze hotels betrad. Alles was er op gericht om u goed te informeren en ondanks alle maatregelen toch een ontspannen en heerlijk verblijf te laten hebben. En u bent met velen weer gekomen. In de hotels op de eilanden, op de Veluwe, in Leeuwarden en Delft en ook in onze parels in de grote steden. Heel erg bedankt voor het vertrouwen, dat u in ons heeft gesteld dit jaar.

Ondanks de afkondiging van strengere maatregelen mogen onze hotels ook nu gewoon geopend blijven en kunt u veilig bij ons verblijven. Als u kiest voor een hotel op de Waddeneilanden, dan bent u verzekerd van frisse lucht, beweging en ontspanning in de duinen, de bossen of aan zee. Maar ook in onze andere hotels bent u van harte welkom en zullen wij er alles aan doen om u een ontspannen verblijf te laten beleven.

Gelukkig wijst alles erop, dat we aan het einde van de pandemie zijn aangekomen. Het vaccinatieprogramma is flink op stoom en de besmettingsgevallen en ziekenhuisopnames dalen gestaag. De Nederlandse overheid kondigt meer versoepelingen aan en we krijgen steeds meer onze vrijheid terug. U kunt bij ons alweer gezellig op het terras zitten en wij mogen u ook weer in onze restaurants ontvangen. Daar kijken wij naar uit. Ook in de omringende landen horen we steeds mee positieve geluiden. Wij kijken uit naar uw komst! Mocht u dit jaar nog weg willen in Nederland dan zijn onze stadshotels een aanrader. In vergelijking met voorgaande jaren is het rustig in de steden en zijn alle bezienswaardigheden ruim tot uw beschikking. Staycation, een verrassend unieke vakantie!

Wij zien de toekomst met veel vertrouwen tegemoet en kijken er naar uit u weer als onze gast te mogen verwelkomen.

Hartelijke groet,
Familie Westers

Veelgestelde vragen

Wij houden ons aan alle maatregelen en richtlijnen vanuit de overheid en het RIVM. Naar aanleiding van de nieuwe maatregelen welke zijn ingegaan op zaterdag 25 september 2021 om 00:00 zijn er een aantal dingen veranderd voor een bezoek aan onze hotels.

Alle bezoekers van onze restaurants, bars en vergaderruimtes moeten  verplicht een coronatoegangsbewijs laten zien in combinatie met een geldig identificatiedocument. Behalve op een terras, bij afhalen of roomservice. Wij zullen bij ontvangst een QR check doen. Het tonen van een coronatoegangsbewijs is verplicht vanaf 13 jaar. Vanaf 14 jaar zal het coronatoegangsbewijs samen met het identiteitsbewijs worden gecontroleerd.

In de meeste van onze hotels kunt u overnachten zonder een coronatoegangsbewijs. U kunt dan alleen geen gebruik maken van de eet- en drinkgelegenheden, tenzij u op het terras zit, eten afhaalt of roomservice bestelt.

In sommige van onze hotels wordt er wel om een coronatoegangsbewijs gevraagd. Dit geldt bijvoorbeeld voor hotels waar u alleen een overnachting inclusief ontbijt kunt boeken. We raden u aan om voor uw aankomst de maatregelen die gelden voor uw hotel te checken. Kijk hiervoor onderaan deze pagina.

Kijk voor meer informatie over een bezoek aan de horeca op de website van Rijksoverheid.

Per 25 september is 1,5 meter afstand houden niet meer verplicht.

Bekijk alle maatregelen hieronder.

Alle WestCord Hotels zijn geopend.

Absoluut. We hebben in onze hotels strikte maatregelen getroffen om ieder verblijf veilig en verantwoord te laten verlopen.

Alle restaurants en bars zijn geopend. Voor eet- en drinkgelegenheden geldt nu wel dat u verplicht een coronatoegangsbewijs moet laten zien. Behalve op een terras of bij afhalen. Wij zullen bij ontvangst een QR check doen. Ook vragen wij onze bezoekers zich te registreren en vooraf een gezondheidscheck te doen. Onze horecagelegenheden hebben beperkte openingstijden. Zij mogen open van 06:00 tot 00:00 uur.

Dit verschilt per hotel. Op deze pagina vindt u links naar een maatregelenpagina per hotel. Daarop staan eventuele afwijkende maatregelen voor het ontbijt.

Wij volgen de maatregelen van de overheid en het RIVM.

De meeste faciliteiten zijn weer geopend, voor zowel hotelgasten als gasten die niet in het hotel verblijven. Wij volgen hierin de maatregelen van de overheid en het RIVM.

Overige maatregelen omtrent de faciliteiten kunnen verschillen per hotel. Verderop deze pagina treft u een overzicht van links naar exacte maatregelen per hotel.

Dit verschilt per hotel, door het intensieve schoonmaakprotocol dat wij hanteren. Op deze pagina vindt u links naar een maatregelenpagina per hotel. Daarop staan eventuele afwijkende tijden voor in- en uitcheck.

Bij incheck vragen we u het volgende:

  • Heeft u (of uw reisgenoten) de volgende klachten gehad in de afgelopen 24 uur: hoesten, neusverkoudheid, koorts of benauwdheidsklachten?
  • Woont u (of uw reisgenoten) met iemand samen die op dit moment bovenstaande klachten vertoont?
  • Is bij u (of uw reisgenoten) het coronavirus in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  • Bent u (of uw reisgenoten) direct in contact geweest met iemand waarbij het coronavirus is vastgesteld?

Op alle reserveringen  zijn de uniforme voorwaarden Horeca van toepassing. Voor de specifieke voorwaarden van een gemaakte hotel- of groepsreservering verwijzen wij u door naar de door ons verstuurde bevestiging.

In juli en augustus geldt voor de Waddeneilanden dat alle reserveringen kosteloos te annuleren zijn tot een week voor aankomst. Dit geldt voor zowel appartementen als hotelkamers.

Lees hier meer over alle maatregelen rondom zakelijke bijeenkomsten.

Onze maatregelen in het kort

We Care by WestCord

  • Wij ontvangen alleen gasten, die bij incheck een gezondheidsverklaring volgens de RIVM-richtlijnen kan afgeven.
  • Voor al onze eet- en drinkgelegenheden geldt een verplicht coronatoegangsbewijs.
  • Bij de receptie hangen scheidingsschermen.
  • Er zijn desinfectiemiddelen beschikbaar.
  • In de publieke ruimtes is rekening gehouden met anderhalve meter afstand van elkaar. Hoewel dit niet meer verplicht is, geven we iedereen graag de ruimte.
  • Hoe het ontbijt wordt gereserveerd verschilt per hotel. Op deze pagina vindt u links naar een maatregelenpagina per hotel. Daarop staan eventuele afwijkende maatregelen voor het ontbijt.
  • Onze medewerkers in de bediening en huishouding blijven zoveel mogelijk op gepaste afstand.
  • Al onze medewerkers zijn geïnstrueerd en geacht te voldoen aan de gezondheidsrichtlijnen van het RIVM.
  • We hebben een strikt en intensief schoonmaak protocol en zijn extra alert op persoonlijke hygiëne.
  • De meeste faciliteiten zijn weer geopend, voor zowel hotelgasten als gasten die niet in het hotel verblijven. Wij volgen hierin de maatregelen van de overheid en het RIVM. Overige maatregelen omtrent de faciliteiten kunnen verschillen per hotel. Verderop deze pagina treft u een overzicht van links naar exacte maatregelen per hotel.