Veelgestelde vragen over Hotel Schylge

FAQ

Heb je een vraag over je aanstaande verblijf of wil je meer informatie over Hotel Schylge?

Bekijk de veelgestelde vragen hieronder!

Algemene informatie

Inchecken kan vanaf 15:00.

Check-out is vóór 11:00 uur. Late check-out is mogelijk tegen betaling. Neem hiervoor contact op met de receptie.

Zorg ervoor dat je de kamersleutel meeneemt als je het hotel verlaat, zodat je weer binnen kunt komen. Na sluiting van de receptie (22:00) is onze Nachtmanager bereikbaar voor noodsituaties, hij is bereikbaar op nr. 9 op de telefoon.

Late check-out is mogelijk afhankelijk van de bezetting. Vraag dit tijdig aan bij de receptie.

Faciliteiten en services

  • Maandag t/m vrijdag: 07:00 – 10:00 uur

  • Zaterdag & zondag: 08:00 – 10:30 uur

Op de dag van vertrek is het mogelijk om de bagage te laten vervoeren. Dit is een service van Rijwielverhuur Tijs Knop. Bagagelabels zijn te vinden op de receptiebalie. Bagage voor de boot met vertrek 12.30 uur of later, dient vóór 10.30 uur op de bagagewagen voor het hotel te worden geplaatst.

De bagage wordt naar het depot van Rijwielverhuur Tijs Knop gebracht. Daar kan de bagage afgehaald worden en eventueel gehuurde fietsen weer ingeleverd worden. Het bagagedepot is gelegen tegenover de terminal van Rederij Doeksen, aan de haven. Bagage wordt dus niet automatisch op de boot geplaatst!

Ja, fietsen zijn te huur bij de receptie. Alle fietsen zijn voorzien van 7 versnellingen. De huur voor 1 dag bedraagt € 9.00 en € 8.00 per dag voor meerdaagse verhuur. Kinderfietsen zijn niet aanwezig, deze zijn te huren bij fietsverhuurder Tijs Knop in het dorp. Naast de standaard fietsen zijn er ook elektrische fietsen bij de receptie te verkrijgen  (€22,50 voor één dag, €17,50 bij meerdaagse huurperiode).

Fietsen kunnen geplaatst worden in de fietsenstalling/parkeergarage in de parkeergarage op niveau 1. Deze is te bereiken via de ingang parkeergarage aan de Waddenkant.

In de kamer is een telefoon aanwezig.

  • Receptie: 9
  • Buitenlijn: 0 + telefoonnummer (tegen betaling)
  • Andere hotelkamer: 2 + kamernummer
  • Alarmnummer: 0 112
  • Huisarts:  0562442181 (West Terschelling) Spoed/weekend: 0562443333
  • Politie: 058-8807410
  • Rederij Doeksen: 0900-3635736

Kamerfaciliteiten

Ja, op elke kamer. Is er iets op? Meld het bij de receptie.

Ja, deze is leeg en geschikt voor eigen gebruik. Minibarproducten zijn bij de receptie verkrijgbaar.

Ja, elke kamer heeft een gratis kluis met pincode.

Extra kussens, dekbedden en lakens kunnen op verzoek worden geleverd. Neem hiervoor contact op met de receptie.

Ja, het hotel biedt gratis draadloos internet in het gehele gebouw.

Ja. Een wake up call kan worden doorgegeven aan onze receptie tot 21.00 uur.

Ja, elke kamer is voorzien van een föhn. Deze is meestal te vinden in de badkamer of in de kast op de kamer. Als je geen föhn kunt vinden, kun je er een ophalen bij de receptie.

Wellness

Ja, het zwembad is gratis te gebruiken voor alle hotelgasten.

De wellness, sauna en het zwembad zijn helaas niet toegankelijk voor mindervaliden. De behandelkamers zijn wél toegankelijk.

Overige vragen

In het hotel is op niveau 1 een wasserette aanwezig. Een wasmunt en waspoeder zijn voor €0,50 verkrijgbaar bij de receptie. De wasdrogers en een gedeelte van de wasmachines werken op €0,50-muntstukken. Op verzoek is een strijkbout met stoomfunctie verkrijgbaar via de receptie.

Ja, verkrijgbaar bij de receptie.

Meld je bij de receptie.

Binnengekomen berichten per post, telefoon of e-mail worden zo snel mogelijk doorgegeven. Uitgaande post kan worden afgegeven aan de receptie voor verzending.

De kamersleutel is een magneetkaart die je bij de check-out moet inleveren. Per kamer kunnen maximaal 4 sleutelkaarten worden verstrekt.