Ontbijt
Het ontbijt wordt geserveerd in het ontbijtrestaurant.
- Maandag t/m vrijdag 07.00 – 10.30 uur
- Zaterdag & zondag 07.30 – 11.00 uur
Check-out
De kamer dient voor 12:00 uur te zijn verlaten. Later uitchecken is mogelijk tegen een vergoeding, neem hiervoor contact op met de receptie.
Roomservice
Roomservice is mogelijk tussen 7:00 en 22:00 uur. Neem hiervoor contact op met de receptie door ‘9’ te bellen vanuit de kamer.
Telefoon
In de kamer is een telefoon aanwezig. Neem voor informatie over de kosten van het gebruik van de telefoon contact op met de receptie. Houdt er rekening mee dat deze kosten automatisch op de kamerrekening worden bijgeboekt. Toets eerst een 0 voor een buitenlijn. Voor internationale gesprekken dient eerst een 0 en daarna de landcode ingetoetst te worden. De receptie is 24 uur per dag te bereiken via nummer 9 op de telefoon in de kamer.
Buitenzwembad
Hotelgasten kunnen in de zomermaanden gratis gebruik maken van het Brediusbad naast het hotel. Door middel van de kamer pas kunnen gasten toegang krijgen bij het zwembad.
Overige informatie
Adapter
Adapters zijn te leen bij de receptie.
Airconditioning
De kamer is voorzien van airconditioning. De temperatuur en luchttoevoer zijn zelf in te stellen. Ook beschikt het hotel over een automatisch ventilatiesysteem.
Ansichtkaarten
In de lobby van het hotel zijn ansichtkaarten van Amsterdam verkrijgbaar.
Autoverhuur
Neem voor het huren van een auto contact op met de receptie.
Babybed
Een extra bed of babybed is mogelijk. Neem voor beschikbaarheid en kosten contact op met de receptie.
Babysit
Het is mogelijk om via de receptie een babysit of kinderoppas te regelen. Hier zit een toeslag aan verbonden. Het hotel is hierbij afhankelijk van de beschikbaarheid van een kinderoppas.
Bagage
Het hotel beschikt over een afgesloten bagageruimte naast de receptie waar bagage tijdelijk opgeslagen kan worden.
Betaling
De hotelrekening dient bij vertrek te worden voldaan. Betalen is mogelijk op verschillende manieren: creditcard (Visa, American Express, Euro-/Mastercard), per pin of contant.
Beveiligingscamera’s
Vanwege veiligheidsoverwegingen zijn er in het hotel diverse camera’s geplaatst. Bij calamiteiten kunnen gemaakte opnames als ondersteunend materiaal getoond worden aan derden.
Bloemen
De mogelijkheid bestaat om bloemen te bestellen, deze zullen afgeleverd worden bij het hotel. Informeer bij de receptie naar de mogelijkheden.
Computers
In de lobby van het hotel is een computer aanwezig met printer en toegang tot internet.
Dieet
Geef dieetwensen of allergieën voor bepaalde producten altijd door bij de gastheer of gastvrouw in The Art Brasserie.
Dokter/tandarts
Neem voor een dokter/tandarts contact op met de receptie.
Elektriciteit
Het voltage in Nederland is 220 Volt. Het is mogelijk om bij de receptie een adapter te lenen of te kopen.
Extra bed
Een extra bed of babybed is mogelijk. Neem voor beschikbaarheid en kosten contact op met de receptie.
Extra kussens en dekens
Extra kussens, dekens, lakens of handdoeken worden op verzoek naar de kamer gebracht.
Fietshuur
Er is geen betere manier dan Amsterdam te ontdekken op de fiets! Voor het huren van fietsen kun je terecht bij de receptie.
Gevonden voorwerpen
Gevonden voorwerpen kunnen worden ingeleverd bij de receptie. Hier worden de goederen bewaard.
Huisdieren
Huisdieren zijn niet toegestaan.
Huishouding
De kamer wordt iedere dag schoongemaakt. Extra handdoeken nodig? Neem contact op met de receptie.
Internet
Er kan gebruik worden gemaakt van het gratis wifi-netwerk in het het gehele hotel. Daarnaast is er in de lobby van het hotel een computer waar gratis gebruik van kan worden gemaakt.
Gratis wifi via netwerk: WestCord Art Hotel
Kamersleutel
De kamersleutel is een keycard. Hou de keycard bij je tijdens het verblijf en lever deze bij vertrek weer in. I.v.m. je veiligheid staat het kamernummer niet op de keycard weergegeven. Hou rekening met het feit dat de keycard gevoelig is voor magnetische velden zoals mobiele telefoons. De kans bestaat dat de kaart dan wordt gedeactiveerd.
Klachten
Wij stellen het op prijs als klachten worden gemeld bij de receptie of op het enquêteformulier in de kamer. Hierdoor zijn wij in de gelegenheid een passende oplossing te bieden.
Kluis
Op elke hotelkamer is een kluis aanwezig, het gebruik van de kluis is met een pincode en geheel kosteloos.
Koffie- en theefaciliteiten
Elke hotelkamer beschikt over koffie- en theefaciliteiten. Is het assortiment onvoldoende? Geef het aan bij de receptie!
Kunst
Kunst karakteriseert ons hotel. In ons hotel is dan ook een grote diversiteit aan kunst te vinden in de openbare ruimtes van het hotel. Verschillende kunstenaars exposeren in ons hotel. Interesse in één van de kunstwerken? Neem dan contact op met de receptie.
Minibar
Alle minibars op de kamers zijn leeg en te gebruiken voor eigen gebruik. Verschillende minibar items zijn 24/7 bij de receptie te koop.
Niet storen
Hang het bordje ‘niet storen’ aan de deur als je privacy wenst. Echter na 15:00 uur wordt de kamer, die dag, dan niet meer schoongemaakt.
Openbaar vervoer
Er rijden bussen van en naar het Centraal Station.
- Van Centraal Station naar het hotel: Lijn 22 (richting Station Sloterdijk), stap uit bij halte Zaanstraat.
- Van het hotel naar Centraal Station: Lijn 22 (richting Muiderpoort station)
Buslijn 22 gaat om de 10 minuten, de rit duurt ongeveer 10 minuten tot Centraal Station. Deze bus rijdt tot 12 uur ‘s nachts. Na 12 uur ‘s nachts rijdt er 1 keer per uur een nachtbus (buslijn N81). De bus tijden staan aangegeven op de bushaltes. Bij de receptie zijn vervoersbewijzen te verkrijgen evenals informatie over prijzen e.d.
Parkeerbeleid Amsterdam
In Amsterdam wordt een streng parkeerbeleid gehanteerd en in vrijwel de hele stad is het parkeren alleen mogelijk tegen betaling.
Parkeerbeleid Art Hotel Amsterdam
Parkeren is mogelijk in de parkeergarage onder het hotel, op basis van beschikbaarheid, voor €35,- per nacht. In de parkeergarage zijn oplaadpunten voor elektrische voertuigen.
Plattegrond Amsterdam
Een plattegrond van Amsterdam is te verkrijgen bij de receptie.
Post versturen
Geef post af bij de receptie, dan versturen wij het!
Printen
Wil je graag iets uitgeprint hebben? Dat is mogelijk! Neem contact op met de receptie.
Receptie
De receptie bevindt zich bij de ingang van Art Hotel Amsterdam en is 24/7 bereikbaar via #9 op de telefoon in de kamer.
Religie
De receptie heeft informatie betreffende adressen en tijden van gebedshuizen.
Restaurants
Uiteraard is The Art Brasserie van harte aanbevolen voor ontbijt, lunch of diner! Tevens maken wij graag een reservering in een restaurant in de stad.
Rookbeleid
Het Art Hotel Amsterdam is een rookvrij hotel, roken is dan ook nergens in het gebouw toegestaan. Op het verwarmde buitenterras is roken toegestaan tot 23:00 uur. In geval roken in het hotel wordt geconstateerd, wordt een schoonmaakboete van €150,- in rekening gebracht.
Schade
het hotel is niet aansprakelijk is voor persoonlijk letsel, schade, vermiste of vergeten bezittingen. Bewaar persoonlijke bezittingen zoveel mogelijk in de kluis op de kamer.
Schrijfgerei
Bij de receptie kun je terecht voor briefpapier en enveloppen. Tevens worden er bij de receptie ook ansichtkaarten en postzegels verkocht.
Sigarettenautomaat
Er is een sigaretten automaat aanwezig, hier kunt u sigaretten halen tegen betaling. Voor de sigarettenautomaat is een geldig identiteitsbewijs nodig voor de leeftijdscheck.
Sportfaciliteiten
De receptie informeert je graag over hardloop- en wandelroutes in de omgeving.
Strijkplank en -bout
Een strijkplank en bout zijn aanwezig in de kledingkast van de kamer.
Supermarkt
Op 10 minuten loopafstand bevindt zich een Albert Heijn supermarkt.
Albert Heijn
Spaarndammerstraat 3
Dagelijks open van 8:00 – 22:00
Tegenover het hotel bevindt zich eventueel ook een AH-to-go in het BP tankstation.
Taxi
Wij bestellen graag een taxi voor je aan de receptie. Bel #9 op de telefoon in de kamer of kom langs voor een reservering.
Technische Dienst
Wanneer er een technisch probleem zich voordoet, neem contact op met de receptie. De afdeling Technische Dienst zal proberen het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Terras
Het terras bevindt zich aan de achterzijde van het hotel. Het ruime terras biedt uitzicht op het openlucht zwembad. Ontbijt, lunch en diner zijn op het terras te nuttigen. Het terras is geopend in de zomermaanden en bij mooi weer.
Theater/muziek
Meer informatie over voorstellingen en eventuele reserveringen is te verkrijgen bij de receptie.
Toiletartikelen
Diverse toiletartikelen zijn bij de receptie verkrijgbaar.
Tours/excursies
Tours en excursies zijn te reserveren bij de receptie.
Verloren voorwerpen
Geef gevonden voorwerpen af bij de receptie.
Verbandtrommel
Bij de receptie is een verbrandtrommel aanwezig. Ook is ons receptie personeel getraind in het verlenen van eerste hulp.
Verdovende middelen
Het nuttigen, gebruiken, verhandelen of in het bezit zijn van verdovende middelen is ten strengste verboden, zowel op de kamer als in de openbare ruimtes, brasserie en restaurant. Indien dit ontdekt wordt, is directe uitzetting uit het hotel geoorloofd.
Wekservice
Je kunt bij de receptie een wake up call aanvragen. Tevens is het mogelijk om zelf via televisie op de kamer de wekkerfunctie in te stellen. Volg hiervoor de instructies vanuit het menu op de televisie.
Wasserette
Gasten kunnen gebruik maken van de wasserette service. De prijslijst en een laundry bag liggen in de kast op de kamer. Geeft was voor 09:00 uur af bij de receptie, dan ligt het de zelfde dag, voor 19:00 uur, weer klaar. Het gebruiken van deze service is mogelijk van maandag tot en met zaterdag.
Veiligheidsinstructies
Voor iedereens veiligheid en orde vind je in onderstaand reglement de huisregels die in WestCord Art Hotel Amsterdam gelden. Je bent verplicht deze regels na te leven. Overtreding van enige huisregel kan leiden tot onmiddellijk ontzegging van de toegang en melding bij de politie.
Brandveiligheid
In iedere kamer hangt aan de deur een vluchtplan. Raak in ieder geval niet in paniek bij brand! Waarschuw de receptie onmiddellijk door middel van de ‘9’ op het toestel in de kamer in te toetsen. Probeer indien mogelijk zelf de brand te blussen met behulp van de brandslang die in de hotelgang hangt. Gebruik bij brand nooit de liften!
Camera’s
Op diverse plaatsen in het hotel hangen camera’s. Deze camera’s hang hier voor de veiligheid. Iedere bezoeker van het hotel stemt toe in het maken van opnames. Bij calamiteiten kunnen deze opnames als ondersteunend materiaal getoond worden aan derden.
Eigendommen
Het is verboden eigendommen van het hotel mee te nemen buiten het gebouw. Bij beschadiging van onze eigendommen ben je aansprakelijk voor de reparatie- en/of vernieuwingskosten. Borg of je creditcard gegevens kunnen hiervoor achteraf gebruikt worden indien je dit niet zelf aangeeft.
Evacuatie
In geval van nood bestaat de mogelijkheid dat het hotel geëvacueerd moet worden. Volg tijdens een evacutatie altijd de instructies van het personeel.
Nooduitgangen
Maak bij brand gebruik van de nooduitgangen. Deze zijn permanent verlicht en worden duidelijk aangegeven. Op iedere etage bevinden zich nooduitgangen, vluchtschema’s en noodtrappen.
Voor alle overige vragen of zaken kun je bij de receptie terecht. Ons receptieteam staat 24/7 voor je klaar. Telefonisch is de receptie te bereiken op nummer ‘9’.
WestCord Art Hotel is duurzaam
WestCord Art Hotel Amsterdam beschouwt het zoveel mogelijk ontzien van het milieu als gevolg van haar bedrijfsactiviteiten als één van haar belangrijkste doelstellingen. De beheersing van de milieubelasting en het beperken van de milieurisico’s zijn zowel een primaire verantwoordelijkheid van het management als van iedere medewerker van WestCord Art Hotel Amsterdam.
WestCord Art Hotel Amsterdam voldoet aan een aantal vastgestelde milieunormen waardoor we onszelf een Green Key bedrijf mogen noemen. De Green Key is hét internationale keurmerk voor bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche die serieus en controleerbaar bezig zijn met de milieuzorg op het bedrijf. De Green Key staat garant voor de inzet van de ondernemer om meer aan het milieu te doen dan de wet- en regelgeving van hem verlangt
Om in het bezit te komen van de Green Key moeten we voldoen aan een aantal voorwaarden. Deze voorwaarden zijn o.a.:
- Het nemen van een groot aantal energie- en waterbesparende maatregelen.
- Het scheiden en verminderen van afval.
- Het voldoen aan alle, voor het bedrijf, relevante milieu wet- en regelgeving.
- Opstellen van een milieuprogramma waarin we aangeven welke maatregelen we de komende drie jaren gaan uitvoeren.
- Het informeren van onze gasten over hoe wij met het milieu omgaan
- Registreren van verbruiken en kosten van gas, elektra, water, afval en linnen op jaarbasis.