Werken tijdens COVID-19

Hotel New York Rotterdam

door Roel Dusseldorp

Het is elke dag een rare gewaarwording als we dat grote lege restaurant weer binnen stappen. Hier is Hotel New York niet voor gemaakt, dit bedrijf is bedoeld om te bruisen, te sprankelen, hard te werken en om vele gasten het naar de zin te maken.

Sinds 15 maart kunnen wij dat niet meer en dat missen we enorm.
Op dit moment zijn wij ons café-restaurant en onze zalen onder handen aan het nemen met een deel van ons personeel. Muren worden geverfd, vloeren geboend, tafels beschilderd en plannen worden gemaakt voor wanneer we straks weer open mogen. Het enige voordeel van deze gedwongen sluiting is dat we straks een fris restaurant terugkrijgen.
Super om te zien dat wij normaal ons personeel waarschijnlijk niet heel enthousiast hadden kunnen krijgen als we ze hadden gevraagd om een dag te komen schoonmaken of schuren… nu staan ze allemaal te springen om wat te doen. Ook ontdekken wij artistieke eigenschappen bij ons personeel die we niet kenden.

Ons hotel is al die tijd geopend gebleven. Hier kunnen we niet gaan klussen omdat we vinden dat de gasten die bij ons komen overnachten nog steeds een top ervaring moeten hebben ondanks de situatie. Natuurlijk is het een stuk rustiger dan normaal, dat kan ook niet anders, maar hebben we dankzij 2 acties die goed opgepakt zijn nog leuk wat te doen. Zo kan men bij ons een hotelkamer huren voor een dag als kantoorruimte. Ideaal voor de mensen die thuis moeten werken maar toch even rust willen hebben of een andere omgeving dan thuis. Hier maakt men leuk gebruik van.

De andere actie mogen we zelfs een daverend succes noemen, ons “ROOMSERVICE ARRANGEMENT”. Omdat alle restaurants in Nederland dicht zijn en de het afhalen of bezorgen ondertussen ook wel een keer klaar is dachten wij dat gasten wel weer een keer uit eten willen. Dat mag wanneer dit op de hotelkamer in eigen gezelschap plaats kan vinden. Oftewel…. een roomservice arrangement. Al vele boekingen en tevreden gasten hebben wij mogen ontvangen. Uiteraard houden wij ons aan alle richtlijnen en houdt ons personeel voldoende afstand, gasten moeten de gerechten zelf van een trolley pakken om mee de kamer in te nemen. Zo blijven we toch leuk bezig.

Omdat ons jaarlijkse feestje Kingsday@HotelNewYork niet door heeft kunnen gaan hadden we bij het ophaal punt naast onze eigen “Captain Orange” ook een DJ staan die toch voor de feestvreugde heeft gezorgd.

De speciale dagen laten we ook niet voorbij gaan. Een take-away tijdens de paasdagen en straks Moederdag voor de AFTERNOON TEA, Tijdens Koningsdag hebben we onszelf ook aardig wat werk op de nek gehaald door meer dan 1500 tompouces te verkopen op bestelling. Onze patisserie is dus aardig aan de bak gegaan om dit allemaal te organiseren. Omdat ons jaarlijkse feestje Kingsday@HotelNewYork niet door heeft kunnen gaan hadden we bij het ophaal punt naast onze eigen “Captain Orange” ook een DJ staan die toch voor de feestvreugde heeft gezorgd.
Op mooie dagen verkopen we ook drankjes en ijsjes vanuit ons buitenpaviljoen aan passanten die lekker even op het grasveld plaats nemen.

Oftewel…. we blijven lekker bezig maar missen het enorm om weer even lekker te mogen knallen op ons terras of in een druk restaurant. Hopelijk kunnen we snel weer open.

Roel Dusseldorp