Algemene hotelinformatie

Ontbijt

Het ontbijt wordt geserveerd in ons ontbijtrestaurant, van 08:00 tot 10:00 uur op maandag t/m vrijdag en van 08:00 tot 11:00 uur op zaterdag en zondag. Bij mooi weer is het ook mogelijk om in onze binnentuin te ontbijten.

Check-out

Omdat onze gasten in verband met de vertrektijden van de boot vrijwel gelijktijdig uitchecken kan het ’s morgens tussen 09:00 en 10:00 uur erg druk zijn bij de receptie.
Wij verzoeken u vriendelijk hier rekening mee te houden.
Daarom willen wij u adviseren de avond voor uw vertrek uw hotelrekening te voldoen.

Uitchecken is tot uiterlijk 11:00 uur mogelijk.

Een latere check out is mogelijk op basis van beschikbaarheid. In het hoogseizoen en tijdens evenementen is dit helaas niet mogelijk. Wij berekenen een toeslag voor de latere check out.

Roomservice

Wij verzorgen roomservice van 09:00 uur tot 21:00 uur.
Voor roomservice verwijzen wij u naar de roomservicekaart op uw kamer.
De kosten voor roomservice zijn € 5,00 per bestelling.

Roomservice ontbijt is ook mogelijk. U kunt dit de avond van tevoren kenbaar maken bij de receptie. Toets hiervoor nr. 9 op uw telefoontoestel.

Telefoonnummers
• Receptie: 9
• Buitenlijn: 0 + telefoonnummer
• Andere hotelkamer : Toets het kamernummer
• Algemeen alarmnummer : 112
• Huisartsen :
H. Maters, Schoolstraat 1, Nes, 0519-542018
Jacobs, Nesserweg 4, Ballum, 0519-554175
• Politie : Reeweg 19a, Nes, 0900-8844
• Rederij Wagenborg : 0900-9238

Overige informatie

Aansprakelijkheid
WestCord Hotel Noordsee stelt zich niet aansprakelijk voor vermissing en/of beschadiging van eigendommen. Waardevolle spullen kunnen in de kluis in de kamer opgeborgen worden.

Alarm
Bel in geval van nood 112. De receptie is 24/7 bereikbaar via nummer 9 op de telefoon in de kamer.

Babybedje
Een babybedje kan worden verzorgd, neem hiervoor contact op met de receptie.

Badjassen
Badjassen zijn te verkrijgen via de receptie.

Banken
In Nes bevinden zich twee banken:
• Rabobank, v. Heeckerenstraat 12, Nes
• ING Bank, Bureweg, Nes (alleen pinautomaat) – in het VVV-kantoor

Betalen
Wij accepteren contant geld, pin, American Express, Diners Club, Mastercard en Visa.

Beveiligingscamera’s
Vanwege veiligheidsoverwegingen zijn er in het hotel diverse camera’s geplaatst. Bij calamiteiten kunnen gemaakte opnames als ondersteunend materiaal getoond worden aan derden.

Brand
Als het brandalarm afgaat, volg dan de aanwijzingen op het vluchtplan. Het Vluchtplan hangt op elke kamer. Eenmaal in de lobby volg de aanwijzingen van het personeel.

Busdiensten
Er is een regelmatige busdienst over het eiland. Gebruik maken van de bus? De receptie is bekend met de dienstregeling. Bij reguliere afvaarten vertrekt de bus +/- 30 minuten voor vertrek van de boot. De bushalte bevindt zich tegenover Hotel Nes.

Entree
De hoofdingang van het hotel is de gehele dag geopend. Vanaf 23.00 uur gaat de hoofdingang niet meer automatisch open. Deze is dan te openen met het kamerpasje. Neem deze dus altijd mee als het laat wordt!

Elektriciteit
De elektra in de kamer werkt door middel van de kamersleutel: plaats de kamersleutel in de box naast de deur. Alle stopcontacten zijn permanent voorzien van stroom.

Extra kussens en dekens
Extra kussens, dekens, lakens of handdoeken worden op verzoek naar de kamer gebracht.

Excursies
Bij de receptie is informatie te verkrijgen over de verschillende excursie mogelijkheden op Ameland.

Fietsenstalling
Onze fietsenstalling bevindt zich in de binnentuin. Het is niet toegestaan de fietsen ergens anders te plaatsen.

Fietsenverhuur
Er is geen betere manier om Ameland te ontdekken dan op de fiets. In samenwerking met Kiewiet fietsverhuur verhuren wij verschillende soorten fietsen, neem contact op met de receptie voor de mogelijkheden.

Gevonden/verloren voorwerpen
Iets gevonden of verloren? Neem dan contact op met de receptie.

Green Key
WestCord Hotel Noordsee beschikt over het internationale keurmerk Green Key. Dit is een keurmerk voor bedrijven in de hotel-, toerisme, en recreatiebranche die aantoonbaar actief bezig zijn met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

Huisdieren
Met uitzondering van enkele van onze studio’s is het niet toegestaan huisdieren mee te nemen. Als er toch huisdieren worden meegenomen kan de toegang tot het hotel worden geweigerd.

Huishoudelijke dienst
Indien u gebruik wilt maken van extra huishouding items, neem dan contact op met onze receptie.

Huisregels
Voor jouw en onze veiligheid bevinden zich hieronder de huisregels die in WestCord Hotel Noordsee gelden. Iedereen is verplicht zich aan deze regels te houden. Overtreding van een huisregel kan onmiddellijk leiden tot ontzegging van de toegang tot het hotel en melding bij de politie.
• Ons gehele hotel is rookvrij.
• We vragen je in het restaurant en openbare ruimten van dit hotel gepast gekleed te gaan.
• Houdt in de verschillende ruimten van het hotel rekening met andere gasten als het gaat om het maken van geluid. Hierbij denken wij aan: hard spreken, geluidsvolume van de televisie, etc.
• Wij schenken geen alcoholhoudende dranken aan personen onder de 18 jaar.
• Onze medewerkers kunnen je bij twijfel vragen om een geldig identiteitsbewijs vragen.
• Het gebruik alsook het bezit van verdovende middelen of lachgaspatronen kunnen wij om begrijpelijke redenen niet toestaan.
• Tot slot vragen wij je te houden aan de in het algemeen maatschappelijk verkeer geaccepteerde normen en waarden en, vanzelfsprekend, aan de wettelijk geldende regels.

Internet
WestCord Hotel Noordsee beschikt over draadloos internet (wifi) in het gehele hotel. Het gebruik hiervan wordt kosteloos aangeboden. Er is geen inlogcode nodig voor het gebruik van internet. Hulp nodig? Neem dan contact op met de receptie.

Kamersleutel
De kamersleutel is een keycard. Houdt de keycard te allen tijde bij u tijdens het verblijf en lever deze bij vertrek weer in. Het kamernummer wordt niet op de keycard weergegeven. Houdt rekening met het feit dat de keycard gevoelig is voor magnetische velden zoals mobiele telefoons. De kans bestaat dat de kaart dan wordt gedeactiveerd.

Kinderen
Rondom het hotel is van alles te doen voor kinderen. Op de tweede etage is een ruimte met speelgoed. Buiten bij het terras staat een klimtoestel en een trampoline. Houdt uw kinderen te allen tijde in de gaten. In de zomervakantie wordt er een kinderprogramma georganiseerd. Informeer bij de receptie voor meer informatie.

Klachten
Mocht u tijdens uw verblijf niet tevreden zijn, dan vernemen wij dit graag. Hierdoor zijn wij in de gelegenheid een passende oplossing te bieden.

Kluis
De hotelkamers kamers hebben een kluis. Is dit niet het geval? Dan is het mogelijk de spullen bij de receptie veilig te stellen.

Kranten
Bij de receptie zijn een aantal Nederlandse kranten te koop. Deze worden meestal rond 10:00 uur ’s morgens in het hotel afgeleverd.

Nachtportier
Vanwege de rustige ligging van Hotel Noordsee is er niet op alle dagen een nachtportier aanwezig, er is dan tussen 00:00 en 7:00 een “slapende” nachtportier in het hotel. Deze is uitsluitend voor dringende zaken te bereiken op nr. 9 op de telefoon.

Niet storen
Hang het bordje ‘niet storen’ aan de deur als je privacy wenst. Echter na 15:00 uur wordt de kamer, die dag, dan niet meer schoongemaakt.

Overlast
Het is niet toegestaan om overlast te veroorzaken ten opzichte van de andere gasten middels o.a. harde muziek, ongepast gedrag of lawaai van welke aard dan ook.

Paraplu’s
Bij de receptie zijn paraplu’s te leen.

Parkeren
Aan beide zijden van het hotel is het gratis parkeren. Voor de hoofdingang is ook een parkeerstrook deze is bestemd voor het in en uitladen van bagage.

Post
Binnengekomen post kunt u bij de receptie ophalen.
Postzegels zijn verkrijgbaar bij de receptie. De post wordt tegen een vergoeding gefrankeerd. De receptiemedewerker kan de post tevens op de bus doen.

Receptie
De receptie is dagelijks geopend van 07:00 uur tot 23:00 uur. Onze receptie is graag bereid u van alle informatie te voorzien. Na 23:00 uur kunt u terecht bij onze collega’s in het restaurant of is de duty manager voor dringende zaken te bereiken via nr. 9 op de telefoon.

Restaurant
In ons restaurant, Mr. Sandman, kunt u genieten van een heerlijk drankje, een kopje koffie, een lunch of een uitgebreid diner. Mr Sandman is geopend van vanaf 11.00 en sluit rond 23.00 uur.
In rustige periodes kunnen de openingstijden aangepast worden.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website van Mr. Sandman of neem contact op met onze receptie via: noordsee@westcordhotels of 0519-546600.

Reserveren voor het restaurant is noodzakelijk!

Roken
Hotel Noordsee is een niet roken hotel, dit betekent dat alle kamers, studio’s en openbare ruimtes rookvrij zijn.

Sauna
Het gebruik van sauna en Turks stoombad dient u bij de receptie vooraf te reserveren. Mocht de sauna nog niet aanstaan, dan heeft deze 45 minuten de tijd nodig om op temperatuur te komen. Het is niet mogelijk de sauna volledig af te huren. Handdoeken zijn aanwezig. Informeert u bij de receptie naar de kosten en mogelijkheden.

Taxi
Een taxi nodig? Bel de receptie of één van de taxi bedrijven op Ameland:
• Cosi-Tax: 0519-543200
• Taxi De Boer: 06-33350000

Telefoon
In de kamer is een telefoon aanwezig. De kosten zijn €0,39 per teller eenheid. Deze worden op de eindafrekening bijgeschreven.
• Receptie: toets 9
• Buitenlijn: toets 0
• Andere hotelkamer: toets het kamernummer
• Algemeen alarmnummer: 112
• Huisartsen:
H. Maters, Schoolstraat 1, Nes, 0519-542018
Jacobs, Nesserweg 4, Ballum, 0519-554175
• Politie:
Reeweg 19a, Nes
0900-8844
• Politie servicecentrum: 0900-8844
• V.V.V. kantoor: 0519-546546
• Rederij Wagenborg: 0900-9238
• Tandarts: 0519-554104
Tandartspraktijk Ameland
Douwe Klipweg 14
Ballum
Behandeling volgens afspraak.

Trouwen
Ameland is bij uitstek de locatie om uw geliefde ten huwelijk te vragen, ook kunt u hier ‘De mooiste dag van uw leven’ doorbrengen. Ons evenementenbureau Island Events denkt graag mee.

Veerboot
Kijk voor de actuele dienstregeling op de site van Wagenborg Passagiersdiensten of informeer bij de receptie.

Vergaderen
WestCord Hotel Noordsee beschikt over 2 multi functionele vergaderzalen. Neem voor meer informatie contact op met de receptie of de afdeling reserveringen.

Wasserij
Op de begane grond bevindt zich een gastenwasserij. Een muntje voor de wasmachine kost €3,50 en is verkrijgbaar bij de receptie. Tevens zijn er wasdrogers die tegen € 1,00 voor 25 minuten drogen. Natuurlijk is het ook mogelijk door middel van het invullen van de “laundrylist”. Lijsten en waszakken liggen op de kamer en zijn in te leveren bij de receptie. De receptie informeert over de retourdatum.

Watertaxi
Binnen een kwartier naar het eiland of de vaste wal? Boek de waddentaxi. Meer info via www.wadtaxi.nl of 0900-9238.

Wekservice
De wekservice is als volgt in te stellen op de telefoon: toets de viercijferige wektijd in en sluit af
met #.

Zwembad
Achter de receptie is het overdekte zwembad. Deze is voor hotelgasten vrij toegankelijk en op eigen risico. Het overdekte zwembad is geopend van 09:00 uur tot 21:00 uur.

Het zwembad is 1.40 meter diep. Gebruik eerst de douche voor het betreden van het zwembad.
In het zwembad zijn handdoeken aanwezig.

Duiken of het gebruik van een bal zijn niet toegestaan in het zwembad.
Kinderen onder de 12 jaar mogen uitsluitend onder begeleiding van een volwassene gebruik maken van het zwembad.