Interview

Selma
verwelkomt je graag aan boord!

Selma verwelkomt je graag aan boord!

Het schip heeft een bijzondere historie en daarmee een bijzonder verhaal. De verhalen van toen worden aan boord verteld door ons personeel. Maar wie zijn zij? Wat is hun verhaal? Kom daar achter in de ‘verwelkomt je aan boord’ verhalen! Met deze keer: Selma van Hooidonk,  Accountmanager Meetings & Events.

Hoe ben jij bij het ss Rotterdam terecht gekomen?

“Ik was bezig met afstuderen voor de opleiding Eventmanagement en werd door vrienden gewezen op de vacature. Ik had gelijk gemaild en kreeg al snel een uitnodiging om op gesprek te komen. Kort daarna kreeg ik te horen dat ik aangenomen was! Ik vind het leuk om iets voor mensen te kunnen betekenen en om iets met horeca te doen. De organiserende kant dan. Die twee dingen kan ik heel mooi combineren met mijn werkzaamheden hier op het schip”

Hoe ziet een gemiddelde dag voor jou eruit?

“In de ochtend verdelen we de aanvragen die zijn binnengekomen. Deze komen telefonisch of via de mail bij ons op de afdeling terecht. Bij het verdelen houden we rekening met wanneer ze zijn binnengekomen en met vorige interacties met de aanvrager. Heeft deze al vaak een collega van mij gesproken, dan komt de aanvraag bij die collega te liggen.
Daarna kijken we naar alle lopende afspraken en offertes die opgemaakt moeten worden. Maar ook de afspraken aan boord met opdrachtgevers voor een bezichtiging horen daarbij. Eigenlijk is elke dag wel anders. De ene dag kun je de hele dag wel achter je computer zitten, de andere dag ben je aanwezig bij de opstart van een groot event, waarvan jij de aanvraag hebt behandeld.
Een dag is voor mij pas klaar als alles in orde is. Als de opdrachtgever tevreden is. Dan kan ik met een opgelucht hart naar huis.”

Hoe zorg jij dat de gasten zich welkom voelen aan boord?

“Net dat ene stapje extra doen voor de gast is belangrijk. Het liefst neem ik alles uit handen voor de opdrachtgever. Je let op details en moet dag en nacht bereikbaar zijn.
Je moet ook flexibel kunnen zijn. Moeten er tweetalige menukaarten komen? Gaan we regelen!
Is de opdrachtgever op zoek naar bloemen die qua kleur passen bij het logo van het bedrijf? Komt eraan! Wil de opdrachtgever een upgrade van zijn hotelkamer? Gaan we in orde maken!”

Wat is het mooiste compliment wat je ooit hebt gekregen?

“Als gasten terugkomen met nog een event. Een groter compliment kun je niet krijgen.”

Wat is jouw mooiste herinnering aan boord?

“Ik denk dat mijn mooiste herinnering nog moet komen. Ik werk hier nu drie jaar, maar ik heb nog zoveel om naar uit te kijken. In 2018 vindt het EK Beachvolleybal plaats bij ons en ik mag dit mega evenement mede organiseren. Daar kijk ik erg naar uit!”

 

Een dag is voor mij pas klaar als alles in orde is.

Boek direct

Kies hotel
,